اسنک کم کالری و خوشمزه با کدو حلوایی | رژیم غذایی

اسنک کم کالری و خوشمزه با کدو حلوایی

 این اسنک خوشمزه می تونه جانشین مناسبی واسه سیب زمینی سرخ شده که بسیار پرکالری و چرب و مضره باشه پیشنهاد می کنیم اونو واسه یه بار جفت و جور کنین و مطمئن باشین سیب زمینی سرخ کرده رو کنار می ذارین این اسنک با کدوحلوایی و دیپ سیراکای تند سرو می شه واسه فرزندانتان خواستنی و جذاب هستش موادلازم واسه جفت و جور اون کدو، روغن زیتون و نمک ،سیراکا و ماست یونانی هستن .

فکر می کنین که کدو حلوایی نمی تونه جذاب باشه؟ این جانشین سیب زمینی سرخ کرده، دستور پختیه که نظرتون رو به طور کامل عوض می کنه. حلقه های کدوی کابوچای شیرین حدود یه ساعت در فر پخته می شن و به شما حلقه های ترد و طلایی قهوه ای میدن که سیب زمینی سرخ کرده قدیمی کسل کننده رو از مد افتاده می کنه. این اسنک کم کالری و خوشمزه، پر از ویتامین A و C هستش و در تموم طول زمستون، سیستم ایمنی شما رو تقویت می کنه و از اونجا که دیپ سیراکای تند، شامل کپسایسین و پروتئینه، این سس تند، متابولیسم شما رو زیاد کرده و با این وجود ماست یونانی، گرسنگی رو برطرف می کنه و شما رو سیر نگه می داره.

مواد لازم واسه کدوی سرخ کرده

  • ۱ عدد کدوی کابوچای بزرگ که با پوست، برش طولی داده شده، دانه هاش با یه قاشق خارج شده و به شکل هلالای ۲۳ گرمی بریده شده باشه.
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق بکر
  • ۱/۲ قاشق چایخوری نمک دریا

مواد لازم واسه دیپ

  • ۳/۴ فنجون ماست یونانی بدون چربی
  • ۱ قاشق چایخوری سیراکا (بسته به تندی مورد نظر، از مقدار کمتر یا بیشتر استفاده کنین)
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک دریا (اختیاری)

روش جفت و جور

۱- فر رو از قبل تا ۱۹۰درجه سانتیگراد گرم کنین و یه سینی فر رو با فویل آلومینیومی بپوشونین.

۲- کدو و روغن زیتون رو تو یه کاسه بزرگ بریزین و خوب بهم بزنین تا کدو با روغن پوشونده شه. کدو رو تو یه لایه یکنواخت روی سینی فر پهن کنین و مطمئن شید که هر بخش با سینی فر در تماسه تا به طور یکنواخت برشته شه. روی اون نمک دریا بپاشید.

۳- اونو به مدت ۲۰ دقیقه در فر کباب کنین، بعد پشت و رو کرده و واسه ۲۵ دقیقه دیگه هم در فر بذارین.

۴- درجه گرما رو به ۲۶۰ درجه سانتیگراد زیاد کرده و ۵ دقیقه دیگه تا وقتی که هر دو طرف کدوی کابوچا قهوه ای طلایی و ترد شه، طبخ رو ادامه بدین.

مجله تناسب اندام

.

منبع : hidoctor.ir

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *